28aug - 4sep - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Jesse Fernig - WaarBenJij.nu 28aug - 4sep - Reisverslag uit Westhampton Beach, Verenigde Staten van Jesse Fernig - WaarBenJij.nu

28aug - 4sep

Door: Jesse

Blijf op de hoogte en volg Jesse

04 September 2014 | Verenigde Staten, Westhampton Beach

Zaterdag 30 augustus
Ik geloof dat ik zelden zo nerveus ben geweest als afgelopen donderdag. Helemaal alleen in het vliegtuig en daarna nog van trein naar trein. Helemaal vlekkeloos ging het niet, want tussen trein nummer 2 en 3 zat een wachttijd van welgeteld 2uur! Dus toen bij de manicure beland (ik kwam voor de wifi maar ging toch weg met een manicure en massage.. Zo gaan die dingen!). Eigenaresse begon gillend en klappend in de lucht te springen toen ik vertelde dat ik uit Nederland kwam, en ze wist nog meer over Nederlandse voetbalspelers te vertellen dan ik.. (Robben zit tegenwoordig toch in Engeland? Ik vol zelfvertrouwen ja geknikt zonder enig idee). Uiteindelijk op het goede station beland en door de eigenaar van de bakkerij opgehaald op weg naar mijn stage adres in Westhampton beach!

Wauw wat een indrukwekkende plek! Alles is groots; de huizen, de auto's en de facelifts en andere plastische ingrepen zijn ook volop aanwezig. Geweldig om mee te maken! Nu een aantal uren gewerkt in de bakkerij: van koffie zetten en pizza bakken, tot bagels smeren en happy birthday op taarten schrijven.
Met een aantal andere Nederlanders en een aantal Russen en Oekraïners wonen we boven de bakkerij en vanaf volgende week heb ik een slaapkamer (met geweldig uitzicht) voor mezelf. Ik zit nu lekker op het balkon te genieten van de live muziek van beneden en het nog steeds warme weer.


Woensdag 3 september
Afgelopen tijd heeeeel weinig tijd gehad om überhaupt iets op (het virtuele vriendje van) papier te zetten, omdat ik elk moment dat ik niet aan het werk was (wat er moeilijk weinig waren) optimaal wilde benutten. Even naar een gigantisch winkelcentrum geweest om er op de terugweg achter te komen dat we een lekke band hadden... Ondanks het feit dat er twee jongens bij waren heeft een van de meiden hem helemaal zelf verwisseld (held). Dat terwijl wij hopeloos en onwetend toekeken en ik van ellende van een skateboard ben gedonderd.

Ook twee keer naar een bar geweest! Beide keren waren er gemiddeld 5 mensen binnen, maar toch geweldige avonden gehad. Dag 1 waren er een aantal mega mannen vol tattoos en baarden die ons gingen leren poulen (mission failed, ik kan er nog steeds geen poot van) en een lekkerding die zijn levensverhaal even op tafel gooide. Dag 2 zat er buiten een mega kakkerlak waardoor om de een of andere reden al mijn wijn op mijn broek is beland... Gelukkig was entree geen probleem (aangezien ik nog geen 21 ben)

Komende weken werk ik ongeveer om de dag, de zomer is officieel tot een eind gekomen en de 'bewoners' van Westhampton Beach gaan weer terug naar hun bescheiden optrekjes over de rest van de wereld.

Een belangrijk punt op mijn Bucket List is nog het leren surfen, maar schijnbaar zijn er niet echt golven hier dus gaat men massaal paddleboarden(?) dan sta je op een surfplank jezelf voort te bewegen met een soort roeispaan, waarschijnlijk een stuk moeilijker dan het eruit ziet.

Vandaag even gaan hardlopen en de omgeving verkend. Hardlopen wordt een redelijk essentieel onderdeel van je ritme als je boven een banketbakkerij woont! Met overvliegende privéjets, overal mooie (zo mooi dat zelfs ik dat ga waarderen) auto's en bekogeld door onverwachtse sproeiers uit elke voortuin ging ik op onderzoek uit. Het lijkt wel één grote Wisteria Lane inclusief de lange opritten, mooie voortuinen en schattige huizen met pastelkleuren in combinatie met witte balkonnetjes en hekjes. Geweldig!

Tot snel!

  • 04 September 2014 - 16:54

    Mama Madelon:

    Wat heerlijk om zo'n enthousiast eerste verslag te lezen. Je schrijft goed meis. Kus!

  • 04 September 2014 - 20:18

    Trudy Van Beek:

    Wat schrijf je superleuk. Ik zie t echt voor me. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Heeel veel plezier. !!!! Lieve groeten van mij xx

  • 04 September 2014 - 21:30

    Esje:

    Ahhh jesje wat schrijf je heerlijk jaloersmakend!!! Wat ontzettend leuk wat je allemaal al meegemaakt hebt. En Wisteria Lane, wauw...... En dat op het water noemen ze ook ooit subben (ofzoiets) volgens mij, heb ik gedaan in mallorca en is echt waanzinnig gaaf!!! Moet je zeker doen, de eerste 5/10 minuten zul je in het water liggen maar daarna zul je een ware pocahontas op het water zijn! (+ beachboys zijn vaak inbegrepen ;))
    Geniet er nog van lieverd, speak to you soon!!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Westhampton Beach

Jesse

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 2062

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Westhampton Beach

Landen bezocht: